Curs d'especialització

Data de finalització: 27/06/2024
6 ECTS / 60 hores presencials
Horari:

De 9:30 a 13:30h i de 15:30 a 17:30h.

Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència: No
Gravació de classes: No
Lloc de realització: A la seu de la Fundació d’Estudis Superiors d'Olot - edifici Can Monsà- C/ Joan Pere Fontanella, 3, d'Olot.
Places: 20

Raons per fer el curs

En l’actualitat, cap universitat catalana ni de la resta de l’Estat no ofereix cursos d’especialització en aquesta temàtica, tot i ser de primera necessitat en l’Administració pública i en l’entorn de l’empresa privada per fer front, de manera efectiva, a les amenaces derivades del canvi climàtic i dels riscos naturals associats. Per a l’Administració pública, l’interès radica en el fet que el curs forma els seus tècnics perquè apliquin la formació adquirida en la planificació territorial i la gestió i reducció del risc. De cara a l’empresa privada, el curs amplia coneixements aplicables en empreses d’assegurances i reassegurances i d’assessorament i gestió ambiental.

A qui s'adreça

A estudiants universitaris de postgrau, a professionals i tècnics de les diverses administracions dedicats a la gestió del risc i la planificació territorial, i a professionals d’empreses d’assegurances i reassegurances.

Requisits d'admissió

Grau o llicenciatura universitària, o titulació de grau mitjà.

Nota: qui no disposi de títol universitari previ, tindrà dret a rebre, amb les mateixes condicions, un certificat d’assistència lliurat per la Fundació UdG: Innovació i Formació.

Presentació

Els darrers successos catastròfics esdevinguts, com els focs del Canadà, Grècia i Tenerife, el terratrèmol del Marroc o les inundacions de Grècia i Líbia, fan que ens adonem de com n’és de vulnerable la nostra societat. Cada cop més globalitzats i dependents de la tecnologia, encara no sabem com fer front al canvi global que estem experimentant, que causa i causarà cada cop més pèrdues econòmiques i de vides humanes. Només l’any passat, els desastres naturals van deixar 11.000 morts i unes pèrdues globals per valor de 229.725 milions d’euros, i en el que portem d’any aquestes xifres ja s’han superat. Per tant, és imperatiu i del tot necessari aprendre a fer front als problemes derivats de l’impacte d’aquests fenòmens naturals, sobretot anticipant-nos-hi i prenent mesures de prevenció que permetin minimitzar el risc que comporten.

Objectius

• Repassar els principals aspectes relacionats amb l’avaluació i gestió del risc natural (geològic i climàtic).
  • Conèixer les principals característiques dels processos (controls físics, recurrència, etc.).
  • Conèixer els mètodes d’estudi, les actuacions preventives, les anàlisis de perillositat i la gestió del risc associat.
  • Determinar la necessitat i les formes d’aplicar l’avaluació del risc a llarg termini en la planificació territorial, el disseny de plans d’emergència i la presa de decisions.

Sortides professionals

Professionals i tècnics del sector privat (companyies d’assegurances i reassegurances, bancs, companyies d’assessorament ambiental, etc.) i del sector públic (ajuntaments, consells comarcals, proteccions civils regionals i nacionals, etc.) amb interessos i competències en l’àmbit de l’avaluació i gestió del risc natural.

Matrícula tancada
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

eventis